Jul


Nja inte riktigt än men nog har stämningen börjat infinna sig. Hade en svacka några år när Julen kändes mest blaha, men de senaste åren har julkänslan verkligen kommit tillbaks.

Kommer på 5 orsaker till det.

1. Nej, här kommer jag inte på något.

2. Köpt ett hus med en omgivning som jag älskar. Mycket snö som får ligga orörd samt få gatlampor=stjärnklart. (Jag inser att utnämnandet av stjärnor som en julstämningshöjare är ytterst gay) men jag står för det. En stjärnklar vinterkväll slår mycket.

3. Jag har gjort en fantastisk spel-lista med jullåtar, som bland annat innefattar Justin Bieber och Peter Jöback. Nämnde jag ordet gay? Skitsamma. Julen är bögarnas högtid. Eller nåt.

4. Jag har en fantastiskt pysslig sambo, som pyntar och syr gardiner och sätter upp stjärnor och klär ut sig till tomtemor och ropar tomtefar till sängs(jag sprayar skägget vitt såhärårs) och gör huset väldigt juligt rent allmänt.

5.. Och som också är den ultimata orsaken, vi har skaffat barn. Det här med att Julen är barnens högtid är fan ingen floskel. Nu ska jag inte snacka allt för mycket, det här blir ändå Filippas första riktiga jul, men att bara titta på henne när man pratar om "tomten" om "pulka" och om "paket" räcker.

Nu ska vi fortsätta julpynta!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Fint tycker jag....inte bögigt;-)

ja nu börjar julen bli som man minns den som barn. Underbart!!

Kram från oss

2012-11-30 @ 19:42:15
URL: http://sofiasfinaliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0