Livin' the high life

 

@ 125kvm i en 4,5 miljoners lägenhet. Kan inte klaga! Speciellt inte med tanke på att de valt att bygga två st. 15 kvm stora balkonger. Behövs ju en för morgon- och en för kvällssol liksom.

 

Något som dock förtagit det ljuvliga är att jag idag för andra och definitivt för sista gången valt att följa med min käresta till helvetet på jorden. Jag vet att jag benämnt IKEA i Västerås som detta tidigare, vilken bara bevisar vilken idiot jag varit. Idag har jag nämligen besökt Ullared igen, och det fantastiska varuhuset Gekås.

 

Vid ankomst svänger man världsvant(har ju ändå varit där en gång tidigare) ner mot parkeringen intill varuhuset. Hinner inse mitt misstag då jag ser de 150 bilarna som cirkulerar och letar plats. Svänger istället upp höger till reservparkeringen och svär över sträckan jag ska tvingas gå. Börjar ana oråd då även den är full och orådet vet inga gränser när någon tjomme vinkar in oss på en gräsplätt bakom ett utställt skithus. Redan här bord jag tagit fighten och sagt till Liza att det här är omöjligt, låt oss åka de 10 milen tillbaks till GBG så är snart bilresan glömd.

 

Då jag dock visste hur mycket L har på sin inköpslista och då jag visste vad som väntade mig imorgon tog vi hissen ner till parkeringen och påbörjade marschen in till dödsriket.

 

Om mina farhågor var stora innan.. Ja ni, det var värre än så. Aldrig varit med om något liknande. ALDRIG.

 

Höll dock god min förbi hygienartiklarna, delvis god min förbi dam- och herrkläder och halvskaplig min förbi barnkläderna. När vi anlände till leksaksavdelningen började tålamodet tryta på riktigt. Jag ljuger inte om man kunde gå en decimeter i taget innan man krockade med någon annan less gubbe eller innan någon annan efterbliven tant kastade sig över ens vagn för de såg en vattenpistol de bara måste ha blixtfort trots att det finns en kvarts miljard likadana i samma låda. När vi anlände till lampor och husgeråd gav jag upp. Jag frågade Liza om hon behövde mig mer och godhjärtad som hon är sa hon nej.

 

Jag överdriver inte om jag var ute från fanskapet på 30 sekunder.

 

In och köpa Aftonbladet, en hamburgare på BK och sedan började väntan. Då jag dessutom glömt mobilen i GBG så hade vi kommit överrens om att jag efter maten skulle vänta vid utgången. En kvart blev en halvtimme och ni som känner mig vet hur rastlös jag är. Det slutade på 1H 45 min väntan då Liza behövde köa 1h 15 min för att komma ut. 1 h 15 min! För att få betala! Och de har 65 kassor! Ni inser väl vilken galenskap det är?

 

Men nu glömmer vi det här, för imorgon väntar en av årets bästa dagar. Då väntar en heldag på Liseberg! Och det slår tamejfan det mesta.


Kommentarer
Postat av: Jens

Muhaaaaaaaa!

2012-07-20 @ 07:29:11
Postat av: Mr. Sandin

Dude...

Vad hade du väntat dig?

Hur som helst, mitt hjärta blöder för dig men du kan ju i alla fall glädja dig åt att ni säkert sparat typ 150 spänn jämfört med att köpa allt i en vanlig butik.

Ha det bra på Liseberg. Har du lite tid över så testa den där "starke man"-grejen när man slår med en slägga. Jag har lyckats få 97 poäng av hundra

2012-07-20 @ 21:34:27
Postat av: R

För helvete Sandin. 150 :- sparade jag in.. Bara på munsköljen! Tre lax kanske sammanlagt för samma varor som på babyproffsen. Så jag förstår poängen med att åka dit, även om jag aldrig kommer göra det igen.

2012-07-21 @ 16:18:42
Postat av: R

Du vet ju hur det gick förra gången vi mätte styrka i Köpings bowlinghall. Ville inte förnedra dig igen, så lät bli.

2012-07-21 @ 16:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0