Idol 2011


Ikväll drar årets bjuda-varandra-på-middag-varannan-vecka-till-Idol-period igång igen. Jens och Emelie står för matlagningen och vinupphällningen vecka 1.

Idol-intresset har väl helt ärligt inte varit på topp de senaste åren, mycket beroende på de tveksamma deltagarna. Jay Smith och Erik Grönwall som vunnit de två senaste åren känns ju inte otroligt spännade som artister kanske. För att uttrycka mig milt.

Men iår ska jag ge det en chans. Mycket tack vare den här är tjejen. 

Tjejen är 15 år. Och sjunger som hon gör och har det där scenspråket. Fuck me.
 
Nu har hon visserligen åkt ut, men om man jämför med vissa av stolpskotten som är kvar så förutsätter jag att juryn tar in henne ikväll igen. Och om hon väljer en låt som fler än 2 personer i Sveriges befolkning har hört förut så tror jag hon är given ikväll.

Nu tar vi helg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0