Traderadrottningen


Kom hem för kanske en timme sedan.

Liza säger aldrig att hon haft en jobbig dag och bara kastar på mig ett barn. (jag vet hon är fantastisk, och det har ju också att göra med att Filippa är lika fantastisk). Men nu tänkte jag på att vi varit på inskolning på dagis idag och att det dessutom varit besök här på eftermiddagen så jag högg tag i Filippa, hällde upp ett glas vin till L och sa; sätt dig nu vid datorn med ett glas vin, gå in på tradera(som hon älskar) och ta det lugnt en stund. Jag sätter på pyjamas och nattar.

Kommer ner 7 minuter senare(lillan var helt slut).

"Jag har köpt 3 saker!" säger Liza glatt.

-"3 saker?! Jag har ju varit borta i typ 14 sekunder! Vad har du köpt?"

-"Jag har köpt en väckarklocka till Filippa."

-"Å vad bra" säger jag. (tänker: för helvete, det är 6 år tills ungen börjar i skolan och behöver en väckarklocka. Om ens då.)

-"Och så har jag köpt bullar!"

-"Bullar?!"

-"Ja men du vet sådana plastbullar. Som hon kan ha på tallriken." (tänker: men för i helvete igen, vi har varken barnbord, stolar eller något jävla fat som bullarna kan ligga på.)

-"Och mer?"

-"Hm... Jag vet inte."

-"Du vet inte?"

-"Nej."

-"Du vet inte vad du köpt?"

-"Nej, det går så fort på tradera"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0