För exakt ett år sedan på dagen...


...skrevs detta;

"...Som ni redan räknat ut är jag regerande mästare.

Regerande mästare innebär också att jag det senaste året varit innehavare av 5-kampsbranschens mest prestigefyllda pris.

DEN. GYLLENE. GRISEN.

Att ha denne gris i hemmet i 1 år har varit en ära. Och jag ska stånga mig själv blodig för att behålla den i min ägo.
När jag vann denne gris så hade jag en utmärkt plats att placera den på, nämnligen i köksfönstret.
Efter att jag nyktrat till så upptäckte jag att den inte stod kvar. Blev lite ledsen men antog att griseknoen begett sig ut för att titta på omgivningarna.

Så döm av min förvåning när jag nu, 1 år senare, frågade Liza var grisen kunde hålla hus och han rotade fram den längst in i garderoben.

Stackars knoen. Alldeles själv i ett år i en garderob.

Men inte vara ledsen grisen, idag är det din dag. Idag ska husse göra allt han kan för att försvara dig, min gyllene vän."

Som väntat sopade jag hem även föregående års tävling. Och precis som då måste jag nu fråga Liza var grisen hållit hus under 2011.

I år anordnar Jens, och det är samling om 1h vid Hemköp.

Måste tagga till nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0