Yours truly... Kapad! Av en tjej!


Jag har som de flesta av er säkert sett haft lite ansiktsbehåring den senaste tiden. Lite sådär snyggt. För att vara ärlig dock så är tätheten i detta skägg kanske inte hundraprocentig. Inte i klass med Hugh Jackman kanske. Nej, inte Olof Mellberg heller. Mer som Daniel Radcliffe kanske.

Skitsamma.

För jag har varit stolt ändå. Jag har sedan jag var en liten skit och sprang och jagade min äldsta bror med vattenpistol sett upp till Niklas och hans kompisars häftiga skägg. Har man under så många år velat ha ett eget så är det klart att man själv odlar ett när man kan. (i mitt fall vid 26 års ålder.) Min tanke har varit att ha kvar det till jag fyller 30, när man blir vuxen liksom.

Men. 

När vi nu var på semester med Jens och Emelie och hade det trevligt i godan ro så började plötsligt Emelie att angripa mitt skägg. Från ingenstans slängde hon ur sig saker som "fittskägg" och "du ser för jävlig ut" och "jag hoppas att du och ditt skägg går och dör."

Så.. efter att ha mått dåligt över dessa påhopp i några dagar så gjorde jag imorse slag i saken och tog första steget mot ett skäggfritt ansikte och rakade bort det där skägget mellan hakan och munnen. Det där som Emelie hatade.

Så det jag undrar nu Emelie - är du nöjd nu?

Jag undrar en sak till. Jag undrar om du har kvar den där blusen som du så snällt lät de boende i en annan del av Köping färglägga? 

Jag skulle vilja låna den annars. Jag ska på maskerad i helgen.

Hihihihihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0